Google Website Translator Gadget

sobota, 5 maja 2012

Mistrzostwa i Puchar Czech Enduro w Petrikovicach

Do dzisiejszego dn. 05.05.2012 r. raczej nie wiedziałam co to jest prawdziwe enduro!!! Stan tej rzeczy zmienił się po przejechaniu dzisiejszych zawodów enduro w Czeskich Petrikovicach. Zacznę od początku.
Od kilku dni biliśmy się z myślami czy Nasz start w tak trudnej imprezie ma sens, ostatnio mało trenowaliśmy a i uczestnictwo w zawodach było ograniczone. Ostatecznie podjęliśmy decyzję, że rzucamy się na głęboką wodę i startujemy, czyli: ja, MaciekB, MaciekBig i Fly.
He he niezła ekipka :D. Prawdziwy amatorzy kochający enduro :). Do Petrikovic wybraliśmy się już w Piątek późnym popołudniem. Na miejscu byliśmy wieczorem ok. 21:00. Jeszcze chwila wahania, rzut okiem na próbę enduro i na niebo, lekka załamka bo próba ta zaczyna się od stromego i krętego podjazdu. Decydujemy się jednak na zapisanie. W biurze zawodów przywitali Nas sympatyczni organizatorzy i nawet mimo braku dokumentów nie było problemów z zapisaniem się do klasy hobby. Brak badań lekarskich też nie był problemem, zostaliśmy szybko i mile obsłużeni a bariera językowa nie była żadną przeszkodą. Ogólnie przez cały nasz pobyt w Czechach odnieśliśmy bardzo miłe wrażenie jeśli chodzi o nastawienie tutejszych mieszkańców i wielbicieli enduro.

startujemy nie ma odwrotu

Na miejscu czekał na nas nasz kolega i świetny zawodnik Marcin Małek, który startował w klasie mistrzowskiej, dzięki jego namowie właściwie zdecydowaliśmy się na start i całe szczęście - dzięki Marcin za pomoc i dobre rady (Marcin zajął w Sobotę 5 miejsce w E2 i 9 w generalce – GRATULUJEMY!). Szybkie badanie techniczne, naklejka na kask, wpisowe tysiąc koron i jesteśmy gotowi do startu, przynajmniej formalnie :). Mimo późnej pory skusiliśmy się na wizytę w namiotowym barze i degustację czeskiego winka. Po wymianie wrażeń i planowaniu strategii jutrzejszego startu udaliśmy się do busów na odpoczynek. Jak się później okazało noc była bardzo zimna a Nasze śpiwory nie były wystarczająco ciepłe – ale daliśmy radę :). Rano ku Naszemu zadowoleniu przywitało Nas bezchmurne i słoneczne niebo. Pogoda okazała się bardzo łaskawa bo w przypadku opadów deszczu trasa rajdu stałaby się bardzo ciężka. Po obfitym śniadaniu w tutejszym barze wysłuchaliśmy odprawy (i tu załamka bo nie ma objazdów dla hobby!!) łapiąc ogólny sens tego co mówiono :) szybkie spisanie czasów przejazdu, nawadnianie organizmów, krótka rozgrzewka i na koń!!!
I już zaczęły się problemy – do startu trzeba podepchać motor pod niezłą górkę po śliskiej glince, a ja mam raczej krótkie nóżki, mało siły i ogólny stres osłabiający.
Start mieliśmy: ja i Big Maciek – 9:46 a MaciekB i Fly – 9:47. Układ był super bo MaciekB miał mi pomagać w razie problemów. Po stu metrach dojazdówki pierwsza próba enduro. Czekając na swoją kolejkę do startu obserwuję fruwające motocykle na pierwszym podjeździe i tu załamka! Ale się nie poddaje i mówię sobie dam radę. Zielona lampa się zapala i startuje, trzymam gaz jak potrafię i prawie już jestem na górze kiedy nagle przestaje panować nad motocyklem i wrzucam go jak najwyżej. Na szczęście dookoła jest pełno chętnych do pomocy organizatorów więc wciągają mnie z motorem na górę i tak po przejechaniu około 30m próby tętno mi chce wyskoczyć i nie mogę złapać oddechu, no dobra siadam dalej i jadę kolejne 20 metrów i następny strzał motocyklem w górę – w między czasie mija mnie MaciekB, który nie ma się gdzie zatrzymać bo odcinek jest wąski i łatwo zatarasować drogę. Mnie znowu wciągają i wreszcie udaje mi się złapać przyczepność i podróżuje równym tempem przed siebie. Kończę próbę zlana potem i bez tchu. Na mecie próby czeka MaciekB i pokazuje, że mam jechać dalej, a ja nie wiem czy dam radę. Szybka decyzja i myśl, że gorzej być już nie może (nic podobnego-hardcore się dopiero zacznie)) jedziemy dalej. I zaczęło się:
Niekończące się podjazdy po korzeniach i kamieniach, przeplatane długimi zjazdami, przeprawami wzdłuż koryt kamienistych potoków i innych naturalnych przeszkód terenowych. Chciałabym  szczegółowiej opisać trasę, ale mało pamiętam, dużo tego było, przeważnie w połowie podjazdu musiałam się zatrzymać bo ręce nie dawały rady, jeśli było coś totalnie trudnego to Maciek pomagał z całych sił – biegał z góry na dół i z powrotem i wciągał nas, albo jadąc korytem strumienia musiałam wskoczyć na półkę skalną co o dziwo udało mi się bez przewrotki :D, niezwykle ciekawym elementem trasy który sprawił mi najwięcej problemów był kilkudziesięciu metrowy podjazd w żłobie usianym ogromnymi kamerdolcami, trzeba było trzymać równo gaz strzelając ze sprzęgła jednocześnie odpychać się nogami, tu niestety musiałam skorzystać z pomocy sympatycznych Czechów. Trasa robiła wrażenie ciągnącej się w nieskończoność!!! Była tak urozmaicona i ciekawa, że w zasadzie brak mi słów żeby to opisać. Całe te zawody zlewają mi się w jedną całość jako próba extreme!!! Przynajmniej z mojego punktu widzenia. Łączna długość trasy wynosiła ok. 40 km, pokonałam ją w około 4 godziny :D tak tak to nie żart, szybciej po prostu się nie dało.
moje czasy i moje czasy :)

Już na początku trasy zrozumiałam, że nie mam co marzyć o ukończeniu trasy w limicie czasowym i wielkim sukcesem będzie ukończenie jednego okrążenia, organizator zaplanował dla klasy hobby 3 okrążenia. Po jakimś czasie pokonywania nie kończącej się extrem trasy tzw. Dojazdówki dołączył do Nas Fly, ucieszyło Nas to bardzo, że się nie poddał i dalej jechaliśmy już razem pomagając sobie nawzajem (tzn. Maciek nam :) ). Mniej więcej w połowie trasy ulokowana była próba cross, w stosunku do całej trasy można powiedzieć, że była odpoczynkiem. Drugą część trasy pokonywałam z wywieszonym językiem  woda w camelbag szybko się kończyła. To co przeżyłam na motocyklu przez te 4 godziny to najwspanialsze enduro chwile w moim życiu, szkoda tylko że tak rzadko mamy okazję do uczestnictwa w tak świetnie przygotowanych zawodach. Start w Czechach obnażył do bólu Nasze braki kondycyjne, które zamierzam nadrobić, mimo że udało mi się ukończyć tylko jedno okrążenie to jestem bardzo szczęśliwa z uczestnictwa w zawodach. Szkoda, że w Polsce nie odbywają się podobne imprezy a przecież góry mamy  równie strome i dzikie. To co jeszcze zostanie mi w pamięci to niesamowita kultura i serdeczność startujących zawodników i organizatorów. Niestety rzadko spotykane na trasach naszych krajowych zawodów. Na koniec taka ciekawostka. W ramach Mistrzostw Czech powstała klasa kobiet, w której startowały dwie dziewczyny, jedna z nich to Michaela Polivkowa, jako najlepsza z dziewczyn pokonała dwa okrążenia.
Pozdrawiam i do zobaczenia!