Wyjazd do Portugalii był dla mnie wielkim wyróżnieniem za całoroczne starty na moim AJP PR4 EXTREM. Jako jedna z czterech osób z Polski miałam możliwość przetestowania nowego modelu PR7. To zupełna nowość w ofercie AJP. Jestem pod wielkim wrażeniem dakarówki z Portugalii, bo na takie miano ten motocykl zasługuje. Przy masie około 150 kg prowadzi się niezwykle lekko a jego możliwości terenowe są niemal identyczne jak motocykli typowo endurowych. To zresztą podstawowa cecha wszystkich modeli AJP, lekkość prowadzenia i nie kończąca się przyjemność z jazdy. Miałam całą godzinę na jazdę PR 7 i wykorzystałam ten czas maksymalnie. Razem z Jackiem z "Motocykla" nakręciliśmy na naszych testówkach po pięć okrążeń wytyczonych przez gospodarzy testów. Co ciekawe trasa nie była oznakowana tylko prowadziła nas seryjnie montowana nawigacja! Łatwość czytania trasy jest super, nie przeszkadzało to w sportowym prowadzeniu motocykla nawet na odcinkach terenowych gdzie trzeba się bardziej koncentrować na jeździe. Silnik zastosowany w PR7 mimo sporej pojemności 650 nie robi wrażenia groźnego, ale też nie za słabego. Po prostu mocy jest tyle ile trzeba, można jechać w terenie naprawdę szybko a jednocześnie bardzo precyzyjnie kontrolować tor jazdy. Gaz chodzi bardzo lekko a reakcja na jego dodanie jest niesamowita. Porównała bym to z jazdą na 2T. Lekkość, poręczność i dynamika to podstawowe cechy PR7. Siedzenie jest bardzo wygodne i nawet na długich trasach będzie bardzo komfortowe. Mimo mojego małego wzrostu 164 cm bez problemu radziłam sobie w krytycznych momentach, wynikało to z niezwykłej poręczności tego dakarowego potworka. Jego ergonomia pozwala wygodnie podróżować na siedząco a kiedy wjeżdżamy w teren motocykl doskonale kontroluje się w pozycji stojącej. Zamontowana seryjnie owiewko-szyba świetnie chroni przed pędem powietrza a jednocześnie nie przeszkadza w jeździe terenowej. Racingowe podnóżki doskonale trzymają stopy na właściwym miejscu, hydrauliczne sprzęgło Magury działa perfekcyjnie i nie męczy. Motocykl jest zbudowany z doskonałych komponentów i tak naprawdę nie ma sobie równych w tym segmencie. Piszę o tym nie dlatego że jeżdżę na AJP, tylko naprawdę to niezwykłe uczucie bawić się tym motocyklem. Jeździłam na różnych sprzętach i trudno mi PR7 do czegoś porównać. Widać, że jego konstruktorzy to przede wszystkim wielcy pasjonaci i zarazem fachowcy w konstruowaniu motocykli off road.
Wielką zaletą PR7 jest jego uniwersalność, to nie tylko doskonała terenówka ale również motocykl użytkowy który świetnie posłuży na co dzień.
Kanapa zapinana na kluczyk, blokada kierownicy, pokładowy komputer, gniazdo USB, owiewka przednia i siedemnasto litrowy zbiornik to elementy które predysponują PR7 do dalekich i bliższych podróży.To motocykl dla prawdziwych obieżyświatów, którym nie straszne każde, naprawdę każde warunki terenowe! Ta uniwersalność jest połączona z dużym naciskiem na sportowo terenowy charakter tego motocykla.
Dodatkowej pikanterii dodaje fakt że motocykle AJP są budowane w niezwykłej fabryce a właściwie to w pracowni artystycznej, tworzącej w małym nakładzie zaledwie 700 sztuk rocznie niepowtarzalne dzieła sztuki. Ekipa AJP to zaledwie 25 pracowników którzy pracują z pasją. Ktoś powie, że brak całkowitej automatyzacji na linii montażowej to wada, ale ja uważam że dzięki temu motocykle AJP są niezwykłe a każdy z nich ma w sobie duszę.
Miałam przyjemność zwiedzania fabryki i poznania osobiście wszystkich pracowników. To miejsce ma niezwykłą atmosferę i jeszcze bardziej pobudza we mnie fascynację AJP.
Bardzo dziękuję firmie AJP Motos i AJP Motocykle a w szczególności Przemkowi Chuderskiemu za ten niezwykły wyjazd!
Kochani nie lękajcie się i zbierajcie kasę na PR7, takiego motocykla jeszcze nikt nie widział i na nim nie jeździł!!
Ja zaczynam odkładać na PR7, bo PR4 już mam :D
Fantastyczne fotki wykonał: Darek Papug Felis-Obrycki 64deg.com
Dzięki :)
English version of my opinion:
I had this
pleasure to be invited to PR7 World Premiere that took place in Portugal.
Together with AJP Motocykle we went to try the biggest brother in AJP family.
The bike
looks impressive and with its weight of approx. 150kg, it drives extremely
easily. Thanks to its construction and
fantastic suspension, I felt almost like on my PR4. All AJP bikes are easy to
ride and give a lot of fun to rider.
I had an
hour to check what this bike is capable of. I had used this time in 100%. I was
surprised that there was no paved track, to navigate we had to use integrated
tablet. That was quite interesting experience for me, as I have never used navi
before. “Computer” is user friendly and reading the track was quite easy while
driving.
PR7 with
engine 650cc seems to be perfect – not too powerful and not too weak. Moreover,
there are two versions: 48 and 60 HP. There is just enough power to ride fast
and with precision at the same time. Immediate reaction while accelerating, the
throttle works really smoothly.
The seat is
very comfortable and well profiled for long trips and lets to hold the bike in
right position. Despite my 164cm I didn’t have problems while riding both
sitting and standing. PR7 is well balanced and thanks to construction the bike
did exactly what I wanted. PR7 is equipped in high windscreen, tablet, racing
footpegs, Magura hydraulics clutch, USB port, 17L fuel
tank. All these things make the bike special and one of a kind. You really can
see it was made with passion. PR7 is universal bike good for daily trips and
long travels, for enduro and on roads.
I also had
chance to visit AJP factory. There are only 25 people working there, all bikes are
assembled by hand. It was amazing experience to see how it looks from manufacture
site. Now I can say that AJP bikes are like masterpiece.
I would
like to say thank you to Przemek Chuderski and AJP Motocykle for taking me to
PR7 World Premiere and to AJP Motos. I look forward for further cooperation
next year!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz